Een droom waarmaken

11 augustus 2016

Toen ik 12 jaar was en in het 6de leerjaar zat, gaf ik een spreekbeurt over Nepal. Dit land is me sindsdien altijd bijgebleven en ik droomde er jaren van om hier eens naartoe te gaan.

Nu vond ik het 13 jaar later toch tijd om deze droom eens waar te maken, want dromen moet je NU waarmaken als het gaat. Daar moet je niet te lang mee wachten.

Twee jaar geleden wou ik voor mijn eindstage al graag naar Nepal, maar ik durfde toen niet: veel te ver van huis, een onbekende taal... Dus ik begon met Suriname als eerste ontwikkelingsland. Dit was ook ver, maar de taal was voor mij bekend. Door deze ervaring ben ik nu helemaal klaar voor een groter ontwikkelingsland waarin mijn moedertaal niet gesproken zal worden.

Omdat ik enorm geïnteresseerd ben in het boeddhisme en als leerkracht ook graag lesgeef, besloot ik om niet enkel te reizen, maar ook iets terug te doen.

Van 18 augustus tot 28 september zal ik in Kathmandu wonen en leven. Ik zal er 4 weken Engelse les geven in een boeddhistisch klooster en intussen nog wat uitstapjes doen. Als afsluiter ga ik een trektocht in de Himalaya maken.

Het komt steeds dichter... De voorbereidingen zijn al een tijdje bezig, maar ik zal vooral veel op me moeten laten afkomen.

Nu zal ik nog een weekje genieten van de dagen in België voor ik vertrek.

1. Angelina:
    11 augustus 2016
    Supertof goede tekst liefs en sterkte van succes. Angelina